Микро

Да, спомням си, че има роман с това заглавие. Да, на Майкъл Крайтън е. Да, като „Скъпа, смалих децата“, но с много повече смърт. Какво искаш да ми кажеш? Да бе! Друг път не мога да използвам същото заглавие! Я вземи да се засилиш от някоя скала и да…
О, здравейте! Не ви видях там. Имам леки разногласия със съмнението си, но няма нужда да ставате свидетели на това.
По принцип се вмествам удобно в дължината на един разказ. При това моите не са сред най-дългите – не се случва често да надвишавам две хиляди думи, още по-рядко е да премина границата от три хиляди. Отбелязвам това като обикновен факт; не мисля, че е необходимо да спазвам определен обем страници или брой думи, за да измервам качеството на нещата, които пиша. По тази причина понякога си позволявам нещо съвсем кратко, а друг път развивам идея в доста по-голям мащаб от този, с който съм свикнал. И въпреки че все още да ми предстои да напиша цяла една книга, както съм си обещал тук, смятам, че мога да си позволя да изпробвам жанровия спектър, за да се упражнявам допълнително. Струва ми се, че нищо не ми пречи да опитам малко миниатюри.
Да, знам, че това е заглавието на сборник на Джон Скалзи. Не знам само защо днес си ми така активно, съмнение такова!
Още веднъж се извинявам, когато съм сам за по-продължително време, монолозите ми придобиват враждебно диалогичен вид. За какво говорех? А, да, за свръхкратките разкази. Да, преди съм опитвал да пиша в така наречения жанр flash fiction, в които е поставена граница от хиляда думи. Това обаче ми се видя прекалено близо до зоната ми на комфорт и се оставих на онази дълбоко заровена в черепа ми част от мен, която има доста по-импулсивни идеи. Ето как само за няколко мига отново реших да се възползвам от Twitter. С ограничението, наложено от максималния брой символи там, написах една фигуративна шепа разкази, всеки от които може спокойно да се побере в една буквална шепа. Тъй като са разкази, прецених, че ще е по-добре да не ги събирам в списък, като основната причина за това е общата тема на списъците ми.
За да разгранича още повече получилата се антология (каква голяма дума за нещо така мъничко) от познатия ми номериран формат, направи три съвсем лесни неща. Първо, отървах се от номерирането. Второ и много по-важно, мацнах заглавие на всеки отделен разказ. Трето и последно, намалих броя примери наполовина. В списъците има по тридесет точки, значи тук има петнадесет разказа, което, по една случайност, е страшно удобен вариант за мен, ако реша да напиша втори том. И за да стане по-ясно, че с нищо от това не се взимам твърде насериозно, някои от следните заглавия са подобаващо преувеличени, да не кажа внезапно ескалиращи с глупостта си.
Да видим сега ще засърбате ли това, което съм надробил!

#Микроразкази

 

СЯНКА

Сянката се размърда.
– С какво си по-заслужил от останалите? – прошепна тя.
– Не съм слушал песента на Сузанита.
Сянката ахна.

 

НЕПРОСТИМО

– Простих ти всичко: пиенето, дрогата, жените, но това няма да го простя! – изхлипа тя.
Той съжали, че е гледал GoT без нея.

 

ЗАЛОВЕН

– Е, хвана ме – изпъшках аз. – Прицели се добре. Ако оживея, ще дойда за теб.
Детето ме опръска с водния си пистолет и избяга.

 

БОЛКАТА НА ОБИЧТА

– Защо си причиняваш това?!
– Защото я обичам!
– Просто я остави!
– Не мога!
Въпреки всичко той изяде цялата картофена салата.

 

РЕШИТЕЛНИЯТ ИЗБОР

– Избирай, скъпа. Един от нас е…
Тя стреля в него и секна думите му.
– Как разбра, че той е двойникът?
– Ти ми викаш „урод“.

 

ПО-ОПАСЕН МЕТОД

Шамар.
– Още!
Шамар.
– Опитай пак!
Шамар.
– Баба ми удря по-силно!
– Разкажи ми повече.
Терапевтът ми имаше странен подход.

 

БРЪСНАЧЪТ НА ОКАМ

Оръжието още димеше в ръката на мъртвеца. Всичко приличаше на самоубийство, защото си беше точно такова. Случаят бе приключен.

 

ШАМПИОН

– Ще се омъжиш ли за мен? – попита той гаджето си.
– Не.
– Добре.
Съдиите единодушно го обявиха за новия шампион по непукизъм.

 

ЧУДЕСАТА НА ПРИРОДАТА

– Ааа, ааа, ааа! – чу се дрезгав глас над мен.
Помислих, че някой получава оргазъм на терасата си. Оказа се само едра чайка.

 

АНЖЕЛА

Анжела се появи и усетих, че всичко ще се промени. И наистина, майка ѝ не спря да ѝ вика да не влиза толкова навътре в морето.

 

МО-NO-ЛОГ

– Предполагам, че искате да чуете плана ми? – каза злодеят.
– Не.
Застрелях го на място. Писнало ми е от обясняващи се злодеи.

 

ЕЙ, ДА МУ СЕ НЕ ВИДИ, НИКОЙ НЕ СЕ СЕЩА ДА ИЗКОРЕНЯВА РОДОСЛОВНОТО ДЪРВО

– Защо убихте детето, милорд?
– Какво, да го чакам да порасне, за да отмъсти за родителите си ли?
И така кралят царува дълго.

 

ЗНАЦИ

Стреснаха я няколко поотделно безобидни неща. Намираше се в аниме. Беше в училище. Не седеше до прозорец. Имаше нормална коса.

 

РОМАНТИК БЕЗ КАЛЕНДАР

– Какво правиш тук?
– Дойдох да те спра. Каниш се да направиш най-голямата грешка в живота си.
– Сватбата беше вчера.
– Ебаси!

 

ОБРАТ СЛЕД ОБРАТ

– Било е сън – въздъхна тя.
Не знаеше, че още е в клиниката. Че тя самата е сън на единия лекар. Че той също беше нечий сън.
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , ,
Публикувано в Разказ, Хаотично

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:

There was an error retrieving images from Instagram. An attempt will be remade in a few minutes.

