Live: Пенелъпи

С този нов live-tweet се очертава тенденцията да ползвам формата единствено с филми, които харесвам и които ме карат да се чувствам добре. По някаква случайност аз много обичам да се чувствам добре; не мога да си го обясня, но е така. Затова гледам филми като „Гордост и предразсъдъци“ и „Професия блондинка“.
Не ги гледам много често, тъй като или нямам време за нещо по-дълго от един епизод на сериал, или предпочитам депресивната мъгла да се носи около мен в цялата си разреденост и едва забележимо да подпомага мисловните ми процеси, имплицитно допринасяйки за всичко, което хората четат в блога ми. От началото на годината насам обаче надвисналите като мечове над главата ми предстоящи промени в просмуканата с влага тъмница на моя живот изглеждат още по-несигурно закрепени на ръждясалите си вериги. Самият факт, че описах актуалната си ситуация по този начин, следва да покаже колко ми е трудно да релаксирам в последните пет месеца. И ако приятните, леки филми с щастлив край успяват да ме измъкнат за минимум час и половина от гореописаните мъгли и тъмници, аз нямам проблем с това да ги гледам, нито пък да споделям открито с вас преживяванията си около въпросните филми.
Така стигаме до мига, в който обявявам официално, че възнамерявам да правя live-tweet на някой от филмите, с които си почивам, веднъж на всеки два месеца. Вероятно ще ги гледам доста по-често от това, просто няма да ви занимавам с всичките заглавия, а само с онези, които предварително съм определил.
Днес ще можете да прочетете моят live-tweet на „Пенелъпи“ – една история, която служи и като чудесна деконструкция на детските приказки (нещо, което аз също обичам да правя). На онези от вас, които не са чели предишните издания на формата Live, ще кажа, че правописните грешки, които съм направил в описването на филма, се дължат на бира и невнимание. Затова съм си рецензирал в червено всичко, което съм намерил за необходимо.
Избрах „Пенелъпи“, защото съответсва донякъде на личното ми справяне с внезапните промени, срещу които скоро ще трябва да се изправя окончателно; ще ги усетя още по-силно след тази неделя, когато е рожденият ми ден, което добавя нова причина да се спра на филм с положително влияние върху моята и без друго непохватно сглобена психика. Промените също така ще повлияят на писането ми през юни, заради което се подготвям отсега: другия петък ще публикувам „Нелогично“, превъзходно изкрещян от Живко Джуранов на последното четене на „Пощенска кутия за приказки“, а по-нататък… а, не, за по-нататък ще трябва да видите сами.

Пенелъпи

Странно е как не мога да си спомня почти нищо от началото на „Пенелъпи“, докато не стигнем до легендата. 10:15pm • 23 May 2017
Разбира се, че майката на Клара е градската вещица. Тъпи аристократи, не четете ли изобщо? 10:16pm • 23 May 2017
Колко ли време и усилия струва да лепнеш силиконови уши на шестмесечно бебе? 10:18pm • 23 May 2017
Леле, колко ме дрази този британски пикльо. Никога не съм можел да го трая. 10:19pm • 23 May 2017 (не просто ме дрази, даже ме дразни; гледай какво пишеш, Атанасе)
Говорейки за хора, които не мога да трая, МАЙКАТА НА ПЕНЕЛЪПИ! 10:19pm • 23 May 2017
Кристина Ричи е толкова сладка в този филм, че всеки здравомислещ човек би преодолял зурлата ѝ. 10:20pm • 23 May 2017
Добре са го измислили това със сънната артерия през зурлата, за да няма пластични операции. Признавам ти го, филм. 10:21pm • 23 May 2017
Ах, Питър Динклидж. Много преди да го познавате от „Игра на тронове“, аз го познавах от този филм. 10:22pm • 23 May 2017
За ранните години на Пенелъпи може да се напише цяла книга за травматичните преживявания в детството. 10:23pm • 23 May 2017
Леле, пичове, през прозореца? Толкова ли сте зле, че не можете да понесете една зурла? 10:25pm • 23 May 2017
Загубеняк малък, не мога да те понасям. 10:26pm • 23 May 2017
Знам, че трябва да я съжалявам, задето е заключена на тавана, но бих убил, за да живея на същото място като Пенелъпи. 10:27pm • 23 May 2017
Тия богаташчета и бащите им, значи… Познато още като синдром на Малфой, това не може да не е заболяване. 10:28pm • 23 May 2017 (тук някъде има нещо като шега, но не мога да я открия лесно)
Питър Динклидж с превръзка на окото е прекрасно изображение, което ще съхраня в своята памет до края на живота си. 10:30pm • 23 May 2017
Не, скъпа, това Е твоето лице и ти си прекрасна, ама ще ми трябват час и половина, докато го кажеш. 10:30pm • 23 May 2017
Най-после да видим и Джеймс! Един от малкото хора, за които мога да кажа, че имат красиви сини очи. 10:32pm • 23 May 2017
Години по-рано, Екзейвиър и Траск не биха работили заедно. 10:33pm • 23 May 2017
Навремето и аз исках да съм на кастинг за среща с Кристина Ричи. 10:35pm • 23 May 2017
Сериозно, майката е непоправима. Втори пореден филм, в който не мога да трая образа. Ще трябва да си намеря нещо по-позитивно другия път. 10:37pm • 23 May 2017 (не е втори пореден, „Гордост и предразсъдъци“ беше преди „Професия блондинка“)
Половоната от удоволствието ми в този филм е да гледам интеракциите между Ричи и Макавой. 10:38pm • 23 May 2017 (половината от неудоволствието ми е такава тъпа грешка)
Дааааа, не. Никой не е чак толкова тих на такива токчета. 10:40pm • 23 May 2017
Не ми дреме за зурлата, тази усмивка е прекрасна. Леле, дано приятелката ми не си помисли, че съм обсебен от Кристина Ричи. 10:42pm • 23 May 2017
Визуалната препратка към класическите приказки, в които благородникът целува жабата, ми е убягвала във всяко предишно гледане. Изумително. 10:44pm • 23 May 2017
Само Макавой може да изглежда така чаровен, докато тотално се проваля в свиренето на инструменти. 10:45pm • 23 May 2017
Мога да гледам пет часа диалози между тези двамата, прекрасни са. 10:46pm • 23 May 2017
Братле, и на шах, и на покер ти върви еднакво. 10:49pm • 23 May 2017
Не ближи никого, Едуард, ти… ти… пет кила лайна в двукилограмов чувал! 10:51pm • 23 May 2017
Ръцете им се докоснаха, не мога, защо ми е толкова приятно да гледам докосващи се ръце, какво ми става?! 10:52pm • 23 May 2017
Някой да каже нещо, стига сте мълчали. 10:52pm • 23 May 2017
Не това, Макавой, не това! 10:53pm • 23 May 2017
Момиче, нуждаеш се от толкова много терапия в момента. Нищо чудно, че ще избягаш. 10:56pm • 23 May 2017
За изпаднал комарджия, Макс живее на страхотно място. Това е най-нереалистичното нещо във филм с буквално магическо проклятие. 10:58pm • 23 May 2017
Горкичкият баща, толкова ми е жал за него. 10:59pm • 23 May 2017
Освен да спести от времето в гримьорната, този шал е просто прекрасен. Дали бих могъл да намеря такъв? Идеален би бил за подарък. 11:00pm • 23 May 2017 (хубава конструкция с това първо изречение, тъпчо)
Плюс това, защото си струва да се отбележи, Кристина Ричи играе страшно добре само с очите си. 11:01pm • 23 May 2017
Милата, има социалните умения на… е, на младия мен. Много са зле, с други думи. 11:05pm • 23 May 2017
Божичко, Едуард е по-тъп от кутия, пълна с чукове. 11:06pm • 23 May 2017
Време ти беше да се стегнеш, Макс. 11:07pm • 23 May 2017
Макс, ама друг път! Той се казваше Джони… нещо си там, Макс Кемпиън беше героят на Ник Фрост! 11:08pm • 23 May 2017
Не съм виждал по-бързо излизане от секс-шоп. Това е изречение, което не съм очаквал, че ще напиша. 11:10pm • 23 May 2017 (това си е най-обикновено изречение, Наско, не се вживявай толкова)
Целият тоалет на Пенелъпи е направо приказен, честно. 11:10pm • 23 May 2017
Надявам се да не се объркат с червените телефони и погрешка да взривят някоя държава. 11:12pm • 23 May 2017
Плесни го, Питър Динклидж! Плесни го така, сякаш е Джофри! 11:12pm • 23 May 2017
Това също е хитро, филм; на момичето ѝ трябват пари, затова ще си продаде снимката? Печелиш доста точки в моя бележник. 11:14pm • 23 May 2017
Лемън, почна да загряваш, нали? 11:14pm • 23 May 2017
Тия хора сигурно са постлали дющеци във всяка стая заради припадъците на майката. 11:15pm • 23 May 2017 (сериозно съм написал „дющеци“, ужас)
Ммм, наливна бира… А пък аз тука пия от двулитровка, все едно съм някакъв си варварин! 11:16pm • 23 May 2017
Рийз Уидърспуун! Съвсем забравих, че си в този филм! И че си продуцент! 11:17pm • 23 May 2017 (и че мога да напиша фамилията ти само с едно „у“)
Пет халби, Пенелъпи? Знам, че наливната бира е хубаво нещо, но недей така, за първи път ти е. 11:18pm • 23 May 2017
Ръсел Бранд?! Кога за последно съм гледал този филм, че не те помня и теб?! 11:19pm • 23 May 2017
Тя позна, че свириш на пиано, сексапилен лъжец такъв! 11:20pm • 23 May 2017
Този монтаж е прекрасен. Целият филм е прекрасен. Наистина мога да си седя и просто да се дивя на кинематографията. 11:22pm • 23 May 2017
И дотук бяхме с тайната. Най-после. 11:24pm • 23 May 2017
Най-реалистичното нещо във филма са тъпите въпроси на смотаните репортери. 11:25pm • 23 May 2017
Едуард, мама ти убита, искам да те душа, докато не получа оргазъм! Смъртта ти буквално е моят нов фетиш! 11:26pm • 23 May 2017
Леле, това последното беше много мрачно… 11:26pm • 23 May 2017
О, Пенелъпи, просто трябваше да го изслушаш. Той наистина мисли, че си прекрасна. 11:28pm • 23 May 2017
След Едуард обаче е ред на майчето, защото и тя не се трае. 11:28pm • 23 May 2017
Да, бих удушил и двамата едновременно. Не, не ми пука колко мрачно е вече. Заслужават го. 11:29pm • 23 May 2017
Хе, сцената, дето завършваше със средния пръст. Цялата е супер. 11:30pm • 23 May 2017
Опитвам се да измисля някоя и друга шега на различна тема, но не мога да не мисля за това какъв боклук е Едуард. Адски ме затруднява тоя. 11:33pm • 23 May 2017
Всички се поучете от Питър Динклидж в този филм, ето така се прави хубава кратка роля. 11:34pm • 23 May 2017
Малко бавно стана темпото на филма. Не ми е правило впечатление досега, но наистина искам да стигна по-скоро до кулминацията. 11:37pm • 23 May 2017
Точно така, момиче! Вземи съдбата си в собствените си ръце! 11:38pm • 23 May 2017
Още нещо, което ми харесва обаче: Пенелъпи сама притежава силата да свали проклятието. Никой друг не може да я спаси от самата нея. 11:40pm • 23 May 2017
Точно когато си мислех, че майакта може да се обърна на 180 градуса, тая ПАЧА да вземе да изтърси тъпотията за носа! 11:41pm • 23 May 2017 (нищо чудно, че съм направил грешка, тая е толкова влудяваща…)
Да, още в началото забелязах, че икономът е вещицата. Готин номер, филм. Готин номер, но не можеш да излъжеш майстора! 11:43pm • 23 May 2017
Толкова е хубаво как Пенелъпи все пак успява да прости на хората, които я нараняват целия филм. Тя е много по-добра от мен. 11:44pm • 23 May 2017
Още по-хубаво е това как явно всички могат да приемат Пенелъпи. С изключение на гадната ѝ майка, дважди проклета да е! 11:46pm • 23 May 2017
Пак диалог между Ричи и Макавой. Най-добрият начин да направиш експозиция. 11:47pm • 23 May 2017
ДА, ТЯ ПОЗНА ЗА ПИАНОТО! 11:49pm • 23 May 2017
Само те двамата не носят маски на партито, за да видим истинските им лица. Символизъм? Символизъм. 11:50pm • 23 May 2017
Ох, и аз искам огромно дърво с люлка на него. 11:51pm • 23 May 2017
Искам и цял филм с Питър Динклидж в малка лодчица с гребла, но той отказва да отговори на писмата ми. 11:51pm • 23 May 2017
Трудно ми беше да се бъзикам с филма. Харесва ми прекалено много. И все пак не съжалявам за този live-tweet. 11:52pm • 23 May 2017
Имах нужда да изгледам нещо позитивно от доста време насам и това беше достатъчно. Поне засега. 11:53pm • 23 May 2017
И наистина трябва да си намеря филм с кадърна майка в него, че да не се дразня толкова много. 11:54pm • 23 May 2017
Няма да е следващият филм за live-tweet обаче. За тогава съм подготвил нещо по-различно, което отдавна искам да гледам отново и все не мога. 11:55pm • 23 May 2017
В заключение: „Пенелъпи“ е супер сладък филм с добро послание и повече хора трябва да го гледат. 11:56pm • 23 May 2017
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , , ,
Публикувано в Комично, Разказ

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
А междувременно космическата котка създава нови галактики. :D #Caturday #SpaceCat Темата на днешния #TBT #Fixtagram е какъв съм бил и какво съм правил. #PiecesOfMyLife Изтъркване - завършено. Маркиране - готово. Следва боядисване. #HalloweenMakeover Тази няколкодневна шунчица, дето родителите ми я докараха вкъщи в средата на октомври 94-та, днес става на 23 години и противно на всичките ми усилия стана човек, а не прасе. Георги, който вече изобщо не си толкова малък, продължавай все така неуморно да преследваш всичко, което поискаш, защото знам, че ще го уловиш. Пък аз, когато един ден най-накрая порасна, бих искал да съм като теб в това отношение. Ей така, да има. #Caturday
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
