Хрононавт

Пътуването във времето е една от основите на научната фантастика като жанр. Макар да не е първото художествено произведение на тази тема, или дори първото, в което се използва устройство с такава функция, романът „Машината на времето“ на Хърбърт Уелс е причината да си представяме подобно пътешествие, способствано от механизъм, построен от човешка ръка.
Обикновено главният герой е достатъчно умен, за да разбере за какво служи машината и как работи, което е от значение за по-нататъшното развитие на сюжета (бонус точки, ако той е и създателят на машината). Това съвсем не е задължително условие, разбира се; препоръчвам „И гръмна гръм“ на Рей Бредбъри, „Краят на вечността“ на Айзък Азимов и „Фатален срок“ на Майкъл Крайтън за по-различно осъществяване на идеята. Мога да препоръчам и още няколко произведения, при това все на утвърдени автори, но що за опортюнист бих бил, ако не взема да предложа някое и друго нещо, написано от мен самия?
Какво се случва обаче, когато пътешественикът във времето – за по-кратко ще го наречем „хрононавт“ и ще използваме този термин оттук нататък – се окаже неспособен да разбере що за изпълнена с парадокси и отговорности задача е да се запазят събитията от миналото в същия ред? Или пък защо е лошо да се внесе знание от бъдещето в настоящето? Малко е странно, но резултатът често е комедия. Марти МакФлай от „Завръщане в бъдещето“ съвсем не е глупав, но постоянно виси на косъм от това да изтрие собственото си съществуване от историята още през 1955-та година. Ако ги нямаше забавните моменти, филмът щеше да си е пълен ужас. Бил и Тед, от друга страна… добре де, и те не са толкова глупави, колкото са добродушно наивни. Не мога да не ги харесвам тези двамата. Та в „Невероятните приключения на Бил и Тед“ става дума изцяло за комедия, породена от изключително слабите им познания по история. Но както вече казах, Бил и Тед са ми приятни. Нямам нищо против тях.
Ами ако имах?
Ами ако нашият хипотетичен хрононавт не е просто пълен тъпанар, а на всичкото отгоре се окаже някой страшно несимпатичен индивид? Ами ако е докопал машина на времето, която по някаква невъобразима случайност може да управлява? Ами ако вземе, че си води записки по време на пътуването във времето?
Е, точно това се опитах да си представя аз. Следните хроники покриват само една малка част от човешката история, но реалистично погледнато, поне доколкото е възможно тук, не бих очаквал нещо повече от описания по-долу мързелив, некомпетентен и лишен от елементарна обща култура индивид, който вероятно изобщо не прилича на Род Тейлър!
Хайде, напред… или по-скоро назад, напред е по-късно… Както и да е, прецаках го.

#ХроникитеНаТъпияХрононавт

  1. 9-ти век пр.н.е.: Бях на основаването на Картаген. Хубав град. Дано не му се случи нещо.
  2. 8-ми век пр.н.е.: Тия гърци като са се разписали, значи! Една азбука да измислят и вече са много важни!
  3. 7-ми век пр.н.е.: Вавилон в момента е най-големият град в света. Ами браво! Убеден съм, че ще си остане така.
  4. 6-ти век пр.н.е.: Тоя Дарий I е симпатяга, но има проблеми с гнева от време на време. С малко късмет ще му мине.
  5. 5-ти век пр.н.е.: Уф, ходих на театър. Някакъв бездарник, Еврипид ли е, какъв е, взе, че ми скапа настроението.
  6. 4-ти век пр.н.е.: Към края на века съм, нямам търпение да свърши по-скоро. Все за тоя Александър се говори.
  7. 3-ти век пр.н.е.: Баси, цели две Пунически войни! Дано най-после са се кротнали тия хора.
  8. 2-ри век пр.н.е.: Разгеле! Китайците най-после да изобретят хартията. Запасите ми свършиха преди три века.
  9. 1-ви век пр.н.е.: Ей, ама много ме кефи тоя Цезар бе! Аверите му са смотани обаче, трябва да си намери по-добри.
  10. 1-ви век: На Изток разправят наляво и надясно за някой си Буда. Не изглежда да е нещо важно, ще го пропусна.
  11. 2-ри век: Антониновият вал е поредното добро решение на римляните, две мнения по въпроса няма.
  12. 3-ти век: Китайците малко ме тревожат. Вече имат барут и компас. Чудя се дали не се канят да бомбардират нещо.
  13. 4-ти век: Чета сега някаква тъпня, ъм… „Кама Сутра“. Някой е надраскал полови органи на всяка страница.
  14. 5-ти век: Оф, още един манастир, Шаолин ли, какво ли. Тия монаси сигурно умират от скука, какво ли ще правят?
  15. 6-ти век: Индийците играят нещо като шах, ама не изглежда интересно. Забравих кога измислят истинския в Европа.
  16. 7-ми век: Византийците признават независимостта на българската държава и повече проблеми няма.
  17. 8-ми век: Карл Велики хубаво ги пердаши тия саксонци, но не очаквам да продължи много дълго.
  18. 9-ти век: Викингите основават Дъблин, което е добре за мен, защото отдавна се каня да пийна някъде.
  19. 10-ти век: Китайците започват да използват огнени стрели, утроявайки (минимум) страха ми към тях.
  20. 11-ти век: Преди малко научих за смъртта на Дънкан I, но не се тревожа. Гледал съм „Шотландски боец“ навремето.
  21. 12-ти век: Появяват се тамплиерите. Харесвам ги тия – имат ясни идеи и нямат тайни. Все така да им е!
  22. 13-ти век: Монголците изведнъж си имат империя, а аз внезапно имам нов най-голям страх в живота си.
  23. 14-ти век: Някакъв тип пише, че е ходил в ада и в рая. Не е просто смешно, това си е направо божествена комедия!
  24. 15-век: Едни я наричат „битката при Таненберг“, други – „битката при Грюнвалд“; второто не е ли от „Хари Потър“?
  25. 16-ти век: Мани ги тия художници и скулптори! Роден е сър Франсис Бейкън, изобретателят на бекона!
  26. 17-ти век: Династията Минг пада и от скръб повече никой не произвежда порцеланови вази в цяла Азия.
  27. 18-ти век: Мамата си трака от революции, пък аз трябва да чакам между два и три века до „Матрицата: Революции“.
  28. 19-ти век: Чувам сега за някой си Мохамед Али в Египет и се чудя… Тоя боксьор толкова ли стар е бил наистина?
  29. 20-ти век: Видях екзекуция с гилотина във Франция. Нещо май съм объркал настройките на хронокапсулата.
  30. 21-ви век: Най-после вкъщи! Всичко е нормално, всички са цивилизовани, светът е спокоен. Я да си пусна новините!
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , ,
Публикувано в Списък

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 3-google+_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Бира и дюнер: за моментите, в които не ти пука и просто искаш да се наядеш. :D #IDGAF They are so far away, and their light takes so long to reach us... #Watchmen Какво да направя, жените все така се въртят около мен. :D #LadiesMan Днес кръстих този гълъб Гуендолин, ЗАЩОТО МОГА! :D #DailyRandomness Ох, илюстрациите на Кийт Томпсън... :D #ScottWesterfeld #Leviathan Из архивите на телефона ми. #StreetPerformers #Staropramen Суперкотката отново напада! :D #Caturday Моят летен коктейл. :D #GettingMyDrinkOn Когато ме засърбят ръцете. #Megaminx Soft kitty, warm kitty... :D #Caturday Ъгх, толкова е секси. :D #ArtClub Из архива на телефона ми. #SpaceDance Сватбено. :) #WeddingBells Малко по-арт да го докараме. :D #TBT I whispered underneath my breath... #EdSheeran #Perfect "I'm okay with it. It's the right thing." #SupermanUnchained Първата ми разходка. :D #TBT Red eyes, take warning. #DailyRandomness
Из библиотеката ми:
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
