Обвързан

Наскоро си гледах графата с взаимоотношенията във Facebook…
Хммм, „графа“ правилната дума ли е тук? Страница? Не, не е и тази. Ъм… абе там, където пише „Състояние на обвързаност“. Знам, че пише точно това, защото ми се наложи да си сменя езиковите настройки от английски на български, за да го разбера. Малко досадно би било да го наричам „relationship status“ през цялото време.
Както и да е, гледах там, понеже от време на време се питам дали всъщност ми е нужно да добавям още информация към тази, че съм обвързан; досега не съм отбелязал профила на приятелката ми, нито пък съм посочвал датата на нашата годишнина. Понякога ми се иска да го направя, несъмнено заради онази тъй дълбоко вкоренена романтична жилка в мен, напоявана с години от книги, сериали и филми, в които героите искат целият свят да узнае за любовта им, но после се сещам, че не ми е необходимо. Важното е, че двамата с нея си го знаем. Другите са само бонус.
И все пак не е като да не усещам известно напрежение по този въпрос. Не за пръв път ми се случва да си мисля за онлайн Аз-а и изобщо за това как нововъведенията в технологиите са довели до една съвременна, може би по-публична идея за любовта. На нея вече ѝ е нужно да бъде обявена, засвидетелствана; сякаш колкото повече хора разберат за любовта, толкова по-голяма стойност придобива тя.
И докато си разглеждах разните опции във Facebook – необвързан, обвързан, сгоден, в съвместно съжителство и останалите, – погледът ми се задържа секунда по-дълго върху една от тях.
Сложно е.
Сега, запознат съм с наличието на опцията „сложно е“ като състояние на обвързаност, но това изобщо не ми попречи да поразсъждавам върху няколко неща. Първо, фразата „състояние на обвързаност“ е адски тромава. Не бе, наистина, направо ми оставя гаден вкус в устата. Това няма нищо общо с другите ми разсъждения, просто исках да го кажа. Второ и вече по същество, „сложно е“ очевидно представлява опит за някакво по-неутрално изказване, имащо за цел да намекне, че във връзката се е развило някое неблагоприятно за просъществуването ѝ събитие. Трето и изхождащо от второто, стори ми се странно защо изобщо разполагаме с такава опция. Нима е необходимо да афишираме всеки проблем във взаимоотношенията с половинките си? Това всъщност се връзва с идеята за публичната любов, която споменах по-рано, като този път засяга и нейния воайорски елемент, превърнал се в неразделна част от съвременните връзки.
Всичко това ме накара да се замисля в много по-сериозен мащаб за любовта днес. Преди тя обитаваше писмата; живееше по страниците им, изписани с нетърпеливи почерци, като сама изгаряше от нетърпение да се разкрие пред очите на адресата. После се понесе по електронно възпроизведените ни гласове през телефонните жици, за да погъделичка ушите на любимите ни хора, вкопчили се в слушалката с треперещи от вълнение пръсти. В днешно време тя може да се побере в едно простичко „по-малко от три“ (<3) и това като че ли е напълно достатъчна комуникация, поне според по-циничните сред нас. И макар тези мисли да ме подтикваха да ги доразвия в откровена, може би на места болезнена, но в крайна сметка докосваща дискусия за новата Интернет любов, предимствата ѝ, недостатъците ѝ, последиците от нея и бъдещите ѝ варианти, реших да не го правя.
Тъпото „сложно е“ ме издразни и това е. Прекалено е общо, не казва нищо, което можем да разберем, освен ако не сме наистина навътре в отношенията на човека, който е решил да го сложи, подхранва воайорството към връзката и според мен направо е равносилно на статус от типа на „офффффф >:(“ – съвсем категоричен знак, че някой си умира за внимание и не иска да изглежда жалък, докато го проси.
Е, аз знам. И другите знаят, че си просиш вниманието, хич не са толкова тъпи, колкото си мислиш. Изглеждаш жалък. Жалък! ЖАЛЪК СИ, ПЕТРЕ!
Затова реших да предложа няколко възможни алтернативи на опцията „сложно е“ с цел да внеса по-голяма яснота върху конкретния проблем, който е усложнил връзката. Чувствайте се свободни да ги използвате, но имайте предвид, че до последната са строго специфични и за разлика от „сложно е“ директно назовават какво се случва. За сметка на това всеки би намерил за интересно откровеното споделяне на актуалните ви взаимоотношения и си мисля, че така интересът към същите ще нарасне неимоверно. Защото, и тук ще съм честен, дали в момента съм обвързан, или не съм, би трябвало да ми пука само на мен. Проклет да бъда обаче, ако го заявя в прав текст и без насилен хумор!
Първо съм изброил някои по-обичайни ситуации, част от които несъмнено са се случвали на всеки от нас, а не само на мен:
 
  • той не гледа турски сериали
  • тя не гледа „Игра на тронове“
  • оказахме се кръвни роднини
  • майка му не ме харесва
  • майка ѝ ме харесва твърде много
  • пуска газове под одеялото
  • той е две деца, облечени в шлифер
  • тя носи дънки с подплънки
  • редовно следи Милен Цветков
  • чорапите му смърдят
  • косата ѝ задръства канала
  • не ми помогна да скрием тялото
  • той си гризе ноктите на краката
  • тя си лепи сополите под масата
  • гласувахме за различни партии
  • започнал е да се държи детински
  • любимият ѝ Покемон не струва
  • участвахме в човешка стоножка
  • много му е космат гърбът
  • адски са ѝ студени краката
  • има супер странни зърна
  • не си сгъва дрехите сам
  • шофира като ненормална
  • открадна ми пет хиляди лева
  • не яде шкембе чорба
  • яде шкембе чорба
  • яде шкембе чорба без чесън
  • яде шкембе чорба с чесън
  • яде чесън без шкембе чорба
  • яде чесън с ВСИЧКО
  • цяла вечер играе на компютъра
  • цяла вечност си играе с нервите ми
  • вдига на спатии
  • не хареса новата ми блуза
  • не хареса новите ми дънки
  • не хареса новия ми пенис колан
  • задява сестра ми
  • плесна брат ми по задника
  • скарахме се заради братовчед/ка
  • оставя мръсното бельо на пода
  • простира изпраното бельо в банята
  • скри от мен, че има сифилис
  • повтаря ми, че пия много
  • повтаря ми, че пия малко
  • не си вдига телефона
  • чете Димитър Калбуров
  • не чете Димитър Калбуров
  • не дойде с мен на „Кутията“
Гадничко, нали? Как няма да яде шкембе?! Че то си е много яко! Майната му, смятах да си избера някоя много по-романтична снимка за тази публикация, ама сега ще сложа шкембе чорба, ЗАЩОТО МОГА!
Така, това бяха по-кратките примери. Сега възнамерявам да представя на вниманието ви няколко доста по-специфични повода да се стигне до усложняване на взаимоотношенията ви с половинката. Без да съм замислил някакъв конкретен ред по-долу, на мястото на „сложно е“ в статуса си можете да изберете следните опции:

 

  • каза, че принадлежи към много древен род на безсмъртни воини, след което пожела да се разделим, понеже не иска да загуби още една любов от ръцете на времето
  • в продължение на месеци се преструваше, че не е родом от нашата планета, за да има с какво да се оправдае, когато ме помоли да се подложа на изследване с „анална проба“
  • малко по малко започна да имитира външния ми вид, жестовете ми, походката ми и други неща, за да открадне самоличността ми с цел финансови измами
  • опита се да ме включи в изключително мащабен и античен сатанински ритуал, чиято цел беше физическото превъплъщение на Луцифер на Земята
  • спряха му парното и топлата вода, а от липсата на топлина и хигиенните пропуски загуби три пръста на краката си и започна да оплешивява преждевременно
  • омръзнаха ми нейните оправдания, че не съм я виждал вече цели пет месеца, понеже е била отвлечена от Бъгс Бъни и Дафи Дък, за да им помогне в баскетболен мач
  • преструваше се на своя брат-близнак, за да ми внуши, че съм му изневерила и да ме накара да се съглася на тройка с друго момиче, за да спасим връзката си
  • разбрах, че си купува използвани тампони и дамски превръзки от девствени момичета, за да се поддържа млада с кръвта им; била го измислила така, защото се гнусяла от мисълта да убие човек
  • родителите ни инсценираха своето и нашето отвличане, за да ни накарат да се разделим посредством реалистични, но все пак симулирани игри на живот и смърт, уж създадени от убиец с терминално заболяване
  • подмами ме на така нареченото от него романтично пътешествие с кораб до тропически остров, който се оказа обитаван от динозаври, огромни насекоми и още по-огромна горила, която се влюби в мен и ме отвлече
  • оказа се продукт на въображението ми – никога не е съществувала, а всичките пъти, когато се предполага, че съм разговарял с приятели в нейно присъствие, се е случвало някакво потресаващо съвпадение, което е породило илюзията, че тя е там
  • нямахме никакви проблеми в продължение на години, докато в един момент не отворихме очите си за рутината, в която сме изпаднали, а после осъзнахме, че дълбоко вътре в себе си не сме щастливи хора и сме останали заедно заради нищожната взаимна подкрепа
Предполагам, че толкова стигат. Ето, вече разполагате с действителна възможност някой да ви обърне внимание, когато решите да парадирате с проблемите във връзката с партньора или партньорката ви, защото наистина не смятам, че когато някой прочете „сложно е“, това би предизвикало какъвто и да е по-траен интерес. Само не мога да си представя как ще изглеждат като готови опции във Facebook, но не ме интересува. Аз съм човекът, който дава идеите, да му мислят техничарите как ще ги осъществят.
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , ,
Публикувано в За Кутията, Комично, Разказ, Романтично

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 3-google+_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Бира и дюнер: за моментите, в които не ти пука и просто искаш да се наядеш. :D #IDGAF They are so far away, and their light takes so long to reach us... #Watchmen Какво да направя, жените все така се въртят около мен. :D #LadiesMan Днес кръстих този гълъб Гуендолин, ЗАЩОТО МОГА! :D #DailyRandomness Ох, илюстрациите на Кийт Томпсън... :D #ScottWesterfeld #Leviathan Из архивите на телефона ми. #StreetPerformers #Staropramen Суперкотката отново напада! :D #Caturday Моят летен коктейл. :D #GettingMyDrinkOn Когато ме засърбят ръцете. #Megaminx Soft kitty, warm kitty... :D #Caturday Ъгх, толкова е секси. :D #ArtClub Из архива на телефона ми. #SpaceDance Сватбено. :) #WeddingBells Малко по-арт да го докараме. :D #TBT I whispered underneath my breath... #EdSheeran #Perfect "I'm okay with it. It's the right thing." #SupermanUnchained Първата ми разходка. :D #TBT Red eyes, take warning. #DailyRandomness
Из библиотеката ми:
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
