Ниво

Защото смятам да го вдигам. Нивото де. Да стигна до следващото… ниво…
Ами понякога не ми се получават тия въведения, съжалявам. Не е като да мога просто да ги сменя, ако не се получават добре.
Не бе, мога, ама е страшно досадна работа. Както и да е, нека обясня това за нивото.
Тази година възнамерявам да рискувам всичко и с пълна скорост да засиля моторницата на художествените си произведения в айсберга на литературата. Веднага след завършването на това изречение си казах, че е трябвало да използвам някоя не чак толкова самоунищожителна метафора, но въпреки вероятността да се разбия на пух и прах (и трески, лодката си е лодка) аз мисля, че не е изключено да открия слабото място на многотонната ледена маса и да успея да я разчупя.
Не поправих метафората особено добре, но това е без значение, защото зарязвам цялата идея за метафори и завоалирани приказки. Предстои ми да изложа ясно и конкретно целите си за 2017-та година, така че няма място за подобни стилистични увъртания.
На първо място бих искал да адресирам липсата на видим прогрес по свръхпретенциозно озаглавения „Проект ХАОС“. Идеята ми за сборник може и да е останала на заден план засега, но това съвсем не означава, че съм оставил работата по нея. От изминалото лято насам два от ексклузивните разкази вече са написани, а някои от предложенията в съдържанието смених с други, публикувани както преди, така и след първоначалните заглавия. Причини за отпадането на даден разказ има доста, но основен критерий е обемът; дори без „Стая“, която е с дължина на повест, сборникът би излязъл по-обемист.
Друго нещо, до което достигнах след известно размишляване, е общата рамка, която ще свърже разказите. Не е сред най-оригиналните решения, но изпипам ли я по начина, по който си я представям, със сигурност ще внесе малко по-различен привкус. Най-малкото няма да се получи просто антология на избрани мои разкази. Колкото до времето, което ще ми е нужно, за да довърша първата чернова, с малко късмет ще мога да я разпратя на избраните от мен бета-читатели до началото на лятото.
Защо обаче „Проект ХАОС“ (леле, наистина обещавам, че ще измисля по-добро заглавие на крайния резултат) се забави?
От три-четири месеца работя по роман, който, след премахването на един куп детайли и премълчаването на цялата му структура, се оказва основан на една семпла идея: как мога да навържа възможно най-много и най-различни преживявания в едно денонощие. Улеснен съм в немалка степен от факта, че докато всички глави следват конкретен сюжет, по-голямата част от тях съвсем спокойно биха могли да бъдат самостоятелни произведения. Така подхождам към тяхното написване и с радост мога да заявя, че разполагам с наполовина завършена книга.
За този нов проект (ако се познавам добре, вероятно ще го нарека „Проект РЕД“ и повече няма да мога да се гледам в огледалото) ще си позволя да споделя с по-големи подробности, когато завърша първата чернова и получа обратна връзка от гореспоменатите бета-читатели.
Понеже забравих да спомена по-рано, търся си бета-читатели. Шегувам се, имам си шепа хора, които мога да изнудя за тази цел. Доброволци обаче няма да връщам.
По въпроса за публикуването на сборника и романа няма как да говоря, тъй като в края на краищата не разполагам със завършен продукт. Имам две-три идеи, но е твърде рано, за да ги излагам наяве.
Поредното нещо, с което се занимавам странично от блога: понастоящем доизкусурявам разказ, който да предложа тук. Не е тайна, че имам слабост към научната фантастика (тайна е, че понякога ме навиват да пиша фентъзи; извършителят на това злодеяние си знае кой е и ще получи подобаващо наказание от мен). След като имам за цел да развия уменията си в жанра, няма да е зле да си опитам късмета на малко по-мащабно ниво. Смятам, че малката ми идея за преплитането на изкуствения интелект, социалните умения и разбирането за по-комплексните емоции, разработена подходящо, би могла да има шанс за публикуване в тази платформа. Ако ли не, не е като да имам само една идея (съзаклятническо намигане). Сигурно ще се похваля до няколко седмици, че съм изпратил разказа на Библиотека „Хипертекст“, а пък после ще видим какво ще се получи. Друго по темата не мога да кажа.
Хайде, от мен да мине, ще издам, че работното му заглавие е „Спътници“. Може пък да си остане така, кой знае.
Заедно с всичко изброено до момента, а то съвсем не е малко, какво си въобразявам, ще продължа редовното поддържане на блога. Отсега предупреждавам, че в следващите няколко месеца е възможно да наблегна на списъците, както и на един малко по-различен, но все така базиран на Twitter формат. Ще се постарая обаче да не се занемарявам откъм откровенията и разказите. Тук си мисля, че ще имам известна помощ.
След кратката творческа почивка, която си дадох предните два месеца от изпращането на произведения до „Пощенска кутия за приказки“, аз се чувствам готов пак да започна да пиша по новите теми. Какво да ви кажа, макар и отдавна да не са ме избирали, още си ми харесва да предлагам разни неща за четене. Това не се е променило от първия път, затвърди се мощно от втория и ми предостави интересна възможност да развинтя въображението си при третия. А и неизбраното винаги си идва в блога, защото няма причина да го хабя. Тъй като съвсем наскоро установихме, че 2016-та е гадна година и явно заради това не съм успявал да пробия до кръга на финалистите (ей, този мой локус на контрол, значи), разчитам, че през новата година ще ми се удаде шанс отново да разсмея и/или разплача някого на сцената.
Засега не разполагам с някакъв по-точен креативен график, не само защото главно ми се струва, че думите „креативен“ и „график“ в едно словосъчетание звучат толкова естествено и смислено, колкото „порцеланова“ и „бронежилетка“. Подозирам, че ще имам по-ясни срокове след края на януари, но и преди са ме подвеждали подобни интуитивни изблици. Каквото и да се случи обаче, тазгодишното лято определено се очертава да бъде запомнящо се. Стискайте палци поводът за това да бъде хубав.
Ами така, май приключих със своеобразния си вариант на новогодишните обещания, пък били и те позакъсняли. Вече мога да се върна към някой от проектите, както и да се подготвя за другата седмица. А дали ще пожъна сериозен творчески успех, или ще се издъня зрелищно, ще разберем по-нататък. Никой не е казал, че вдигането на нивата е лесно.
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , ,
Публикувано в Откровение

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 3-google+_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Бира и дюнер: за моментите, в които не ти пука и просто искаш да се наядеш. :D #IDGAF They are so far away, and their light takes so long to reach us... #Watchmen Какво да направя, жените все така се въртят около мен. :D #LadiesMan Днес кръстих този гълъб Гуендолин, ЗАЩОТО МОГА! :D #DailyRandomness Ох, илюстрациите на Кийт Томпсън... :D #ScottWesterfeld #Leviathan Из архивите на телефона ми. #StreetPerformers #Staropramen Суперкотката отново напада! :D #Caturday Моят летен коктейл. :D #GettingMyDrinkOn Когато ме засърбят ръцете. #Megaminx Soft kitty, warm kitty... :D #Caturday Ъгх, толкова е секси. :D #ArtClub Из архива на телефона ми. #SpaceDance Сватбено. :) #WeddingBells Малко по-арт да го докараме. :D #TBT I whispered underneath my breath... #EdSheeran #Perfect "I'm okay with it. It's the right thing." #SupermanUnchained Първата ми разходка. :D #TBT Red eyes, take warning. #DailyRandomness
Из библиотеката ми:
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
