Потребител

Отлагах толкова, колкото можах, но в края на краищата се наложи да позвъня. А изобщо не исках да го направя, страшно съм стеснителен по телефона понякога. Когато звъня заради проблеми с Интернет например, винаги си приготвям списъче с опорни точки, за да обясня какво се е случило без заекване, запъване или загуба на мисълта. С новата услуга обаче нямах прецедент. Спрях да го мисля толкова много едва когато чух доста познат отговор.
Вие се свързахте със „Златни желания“ – издекламира любезно женски глас. – For English, press one.
Английски, друг път. След няколко секунди вече имах достъп до менюто:
За да заявите включване, натиснете едно – заизрежда бавно гласът. – За видове и начини на плащане натиснете две. За технически проблеми натиснете четири. За да се свържете с наш сътрудник, натиснете девет.
Реших все пак да опитам да се справя сам и натиснах четворката.
Моля, проверете дали Вашата Златна рибка е напълно заредена или опитайте да я рестартирате. Изчакайте една минута и проверете дали изпълнява желания. Ако все още имате затруднения, моля, свържете се с наш сътрудник.
– Всичко съм пробвал, записана госпожо – въздъхнах и се заслушах нататък.
За да чуете информацията отново, моля, натиснете едно. За връщане към основното меню, натиснете две. За край на разговора, моля, натиснете нула.
Върнах се обратно към основното меню, понеже забравих какво трябваше да натисна, за да се свържа с техен сътрудник. Изслушах всичко пак и набрах девет.
В момента всички наши сътрудници са заети. Моля, изчакайте – чух почти веднага; после се повтори: – В момента всички наши сътрудници…
Ами ще чакам, нямам друго за вършене. Поне записът престана да повтаря едно и също и ми пуснаха сравнително приятна за слушане мелодийка, която полуразсеяно си затананиках и която сегиз-тогиз беше прекъсвана от „Вашето обаждане е важно за нас“ или нещо такова.
За бъдещо улеснение този разговор може да бъде записан – включи се женският глас след няколко минути все така учтиво. Хубаво, помислих си, записвайте каквото си искате, само да стане по-бързо.
Мелодията започна отначало за четвърти път, когато с едва забележимо изпукване чух как се включва оператор с приятен баритон:
Добър вечер, Вие се свързахте със „Златни желания“.
– Добър вечер – поздравих на свой ред. – Обаждам се заради проблеми с Рибката. От вчера…
Кажете ми имената си и потребителския си номер, моля.
– А, да, разбира се. Атанас Киров, номер 24601.
Добре, г-н Киров, понеже в момента имаме доста обаждания и системата ни е натоварена, дали ще можете да опишете тези проблеми по-подробно, докато направим справката?
– Ами то е само един проблем всъщност – казах аз, междувременно заглеждайки се в аквариумчето срещу мен, където Златната рибка плуваше неуморно от единия край до другия като подготвящ се за квалификациите олимпиец. – Рибката ми изпълни само три желания и после спря да го прави. От вчера е така.
Проверихте ли дали Рибката е заредена? – попита операторът.
– Заредена е догоре още преди половин час, тогава я нахраних за последно.
Опитахте ли да я рестартирате?
– Не съм, ама тя си поспа хубаво самичка по едно време.
Добре, това по принцип е същото и би трябвало да помогне…
– Да, в книжката така пишеше, само дето не стана. Затова се обаждам сега – казах аз. Малко се подразних, но пък знам какво е да работиш с нетърпеливи или избухливи клиенти и затова се задържах в добрия тон.
Разбирам Ви. Нека само проверим резултата от системата – каза операторът и след секунда-две добави: – Г-н Киров, изглежда, че не сте активирали услугата ни.
– Не съм я активирал ли?
При нас излиза, че в момента ползвате пробната версия на Златната рибка. Тя е активна в рамките на 30 дни или до изпълняването на три желания.
– Не знаех, че трябва да се активира – признах си аз. Почувствах се доста глупаво.
Желаете ли да активирате пълната версия? – попита операторът.
– Да, какви са опциите за това?
Месечният абонамент за услугата „Златна рибка“ струва 24,99 лв. и включва 20 бонус точки за желания, които можете да използвате веднага при подновяване или да натрупате до края на календарната година. Годишният абонамент струва 279,99 лв., а стартовият пакет предлага и еднократно използване на други две наши услуги: „Дядо Коледа“ и „Падаща звезда“.
– А тези услуги защо са отделно?
Златната рибка изпълнява само настоящи и ексклузивно материални желания. С услугата ни „Падаща звезда“ имате право на дългосрочно желание от житейски характер, например детето Ви да се справя добре в училище.
– Звучи логично – отбелязах. – А защо тогава „Дядо Коледа“ е отделна услуга? Не мога ли да си пожелая подаръците с Рибката?
Можете, но „Дядо Коледа“ е услуга за решаване на специфичен проблем. Тя се води в графата „чудеса“ и там Общите условия са малко по-различни.
– Разбирам – казах аз. Не разбирах изобщо, ама бяхме почнали да се отклоняваме от темата и исках да се върнем към същественото: – Добре, ами в такъв случай как мога да платя за годишен абонамент?
Избирате годишен абонамент, така ли?
– Да.
Плащането можете да извършите онлайн по всяко време през акаунта Ви в нашия уебсайт – обясни операторът. – След това ще се наложи единствено да посетите един от нашите офиси, за да извършим нужните настройки на Вашата Рибка.
– Предполагам, че ще мога да платя и на място?
Разбира се. Колкото до настройките, те не отнемат повече от две минути.
– Тъкмо това щях да попитам, благодаря.
За нищо. А ще желаете ли да обновим версията на Рибката Ви?
– Как така да я обновите? – почудих се аз. В същия миг Златната рибка се врътна право срещу мен и ме загледа от аквариума, все едно ме беше разбрала. Нищо чудно и да го беше направила, не всички магически създания са глупави като триглавата ламя, караконджула или пандата. Най-вече пандата; нека носят късмет колкото си щат, ама са адски тъпи, спор няма. Всички клипчета на панди, които съм виждал онлайн, ги показват като сладки, смешни или застрашени от изчезване, а в главите са като чувал с чукове.
Новата версия на Златната рибка има опция за синтезиране на естествена реч. Много от нашите клиенти изискваха това от самото начало на услугата и ние вече можем да изпълним това тяхно желание. Рибката звучи отлично дори под вода…
– Искате да кажете, че Рибката ми ще проговори с човешки глас?
Това всъщност е рекламният ни слоган, да.
Сетих се аз, че съм го виждал това на билборд. Какво ли не прави генното инженерство в комбинация с фолклорните същества. Погледът на Рибката срещна моя и ми се стори, че кинма в съгласие с идеята да проговори.
– Ами добре, не виждам защо не – казах на оператора.
Трябва да Ви кажа също така, че ако се абонирате до края на месеца, ще получите свещи за рожден ден като подарък.
– Няма да мога, а и рожденият ми ден беше преди месец; не ми е спешно – отговорих. Замълчах си за онази подробност, че услугата „Пожелание за рожден ден“ има лошия навик да изпълнява пожеланията с драматично ироничен обрат а ла „Зоната на здрача“, например да те направи обожавана от милиони хора по света известна личност, а да се окаже, че си сестра Кардашиян и милионите хора всъщност са милиони идиоти. Един приятел много си изпати, от него знам. Не стана сестра Кардашиян, ама хич не беше лесно, докато се отърве от опашката…
Добре, г-н Киров – прекъсна мислите ми операторът. – Благодарим Ви за обаждането и се надяваме, че ще останете доволен от своята Рибка.
– И аз Ви благодаря.
Разменихме си по едно дочуване и затворих, вече като един добре обслужен потребител на „Златни желания“.
Няколко дни по-късно се прибрах след работа със Златната рибка; тъкмо я бях взел от близкия офис на „Златни желания“. След като оставих аквариума на мястото му, почуках леко по стъклото два пъти.
– Какво още ти е нужно, Наско? – попита. Звучеше си бая достоверно, признавам си го. Напомняше ми малко на гласа на Елена Русалиева. Не знам защо, ама тази жена винаги ми е звучала много приятно.
– Пожали ме, златна господарке – отвърнах аз и се замислих, че няма да е никак зле да въведа нова активираща фраза. Продължих си по стандартната схема с четирите стиха: – Днес написах аз пореден разказ, бих желал на Гери да го пратя, за да го четат пред много хора.
Рибката само мигна и не отговори нищо. Сетих се, че всъщност не може да ми изпълни желанието, защото не беше материално. Затова си изпратих разказа така или иначе (без успех, както се оказа; може би през декември ще изгърмя един „Дядо Коледа“), а след това оставих Рибката да си почива. Тепърва ще има да ми изпълнява желания и искам да е отпочинала и в добра форма. Тъкмо ще имам време да помисля какво точно мога да си поискам от нея, че трябва да се внимава с новия предпазен пожелателен протокол „Пушкин“. Хич не ми се остава с едно вехто, пробито корито накрая.
Ако можех да го направя, щях да си пожелая да напиша доста по-добър и поучителен завършек от настоящия, ама не мога. Прощавайте. Златната рибка изпълнява само материални желания. Аз трябва да се напъвам творчески, а не само да използвам потребителски услуги. Не се получава просто с желания. А, това се брои за поука! Супер, значи ми се получиха нещата и квотата за седмицата е изпълнена. Сега вече спокойно ще си измислям желанията за Рибката.
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , ,
Публикувано в За Кутията, Комично, Разказ

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 3-google+_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Понякога и до това стигам. :) #MagneticPoetry Бира и дюнер: за моментите, в които не ти пука и просто искаш да се наядеш. :D #IDGAF They are so far away, and their light takes so long to reach us... #Watchmen Какво да направя, жените все така се въртят около мен. :D #LadiesMan Днес кръстих този гълъб Гуендолин, ЗАЩОТО МОГА! :D #DailyRandomness Ох, илюстрациите на Кийт Томпсън... :D #ScottWesterfeld #Leviathan Из архивите на телефона ми. #StreetPerformers #Staropramen Суперкотката отново напада! :D #Caturday Моят летен коктейл. :D #GettingMyDrinkOn Когато ме засърбят ръцете. #Megaminx Soft kitty, warm kitty... :D #Caturday Ъгх, толкова е секси. :D #ArtClub Из архива на телефона ми. #SpaceDance Сватбено. :) #WeddingBells Малко по-арт да го докараме. :D #TBT I whispered underneath my breath... #EdSheeran #Perfect "I'm okay with it. It's the right thing." #SupermanUnchained Първата ми разходка. :D #TBT
Из библиотеката ми:
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
