Сарказъм

Навремето философът Томас Карлайл е нарекъл сарказма „езикът на Дявола“. Сигурно защото е намерил нещо лошо в него, не твърдя, че ми е известно абсолютно всичко за човека. И въпреки това не мисля, че съм особено съгласен с мнението на някого, който е бил фашист преди Хитлер и Мусолини. Не знам защо, просто имам едно такова вътрешно чувство, че не е бил прав за някои неща.
Ето така се получава хубав сарказъм, Томи!
Но като оставим настрана разни там шотландски екс-сатиристи, които злословят по адрес на най-мощното оръжие на сатирата (това се нарича ирония, днес направо убивам с висшите форми на хумор), днес няма да се правя на критик и да обсъждам тънкостите на по-хапливите елементи в междучовешките диалози. Не, днес просто ще адресирам един по-личен проблем, както и начините, по които се справям с него.
Добре де, само един начин. Сарказъм. Парещ и разтапящ кожата като катран сарказъм. Избрал съм го като оръжие отдавна и си служа добре с него. Ако сарказмът беше револвер, щях да съм най-бързият и най-точният стрелец в околността. Щях да се разхождам спокойно по улиците, да заглеждам красиви жени и да галя брадата си многозначително… момент, нещо се разсейвам.
Така, да видим: сарказъм, Томас Карлайл е малко смотан, пак сарказъм, брада… а, това е! Днешната тема е брадата. Този път няма да изпадам в крайности, обещавам.
От няколко години насам се случва да си пускам брада за повече от месец или два, а пък и за по-дълго, просто защото ми се е приискало да го направя. За повечето мои познати обаче моментната прищявка не е достатъчно задоволително обяснение на тази промяна във външния ми вид и по някаква причина се чувстват длъжни да ме питат каква е причината за нея. Тъй като вече споменах, че действителният отговор е „просто защото“, вие вече сте наясно, че той не е способен да засити хорското любопитство; напротив, подобно на вкусно изглеждаща бисквита, измамните парчета шоколад се оказват стафиди.
Ей, това си го биваше! Да си го бях запазил за нещо друго, а не за списък…
А, да, сега предстоя да изредя всичките саркастични отговори, които съм си приготвил в случай, че някой ме попита по какъв повод съм решил да брадясвам. Малко ми се искаше да ги разпределя на две групи – по-приятелски и по-обидни, например. Установих обаче, че много ме мързи да правя такова нещо, така че не очаквайте някаква градация. И понеже вече съм го подкарал със списъци, очаквайте следващата публикация, която ще бъде и първото директно продължение в този блог.

30 саркастични отговора, които съм давал на въпроса „Защо си пуснал брада?“:

  1. Бях доброволец в Тибет няколко месеца.
  2. А, тя не е истинска, просто обичам да си лепя косми по лицето.
  3. Реших да почна „Ноември без бръснене“ от средата на септември.
  4. За да прогоня преследващите ме красиви жени, вече са ми омръзнали.
  5. Изгубих си самобръсначката и нямам излишни пари за нова.
  6. Току-що се събудих от дългогодишна кома и търся убийците на съпругата ми.
  7. Така не си износвам шаловете през зимата.
  8. Обичам да си прецеждам супата, но не исках само мустак.
  9. За да не сяда никой до мен в автобуса/във влака/където и да съм седнал.
  10. Не ми се хващаше равномерен тен на лицето.
  11. Колкото по-дълга е, толкова по-силен съм. Да, като онзи с косата.
  12. Всяка сутрин хвърлям монета, за да реша ще се бръсна ли или не. Не ми върви.
  13. Ще я махна, ако падне сегашното правителство.
  14. Ще я махна, ако остане сегашното правителство.
  15. Койимавремедасебръснекогатогълтапълнишепиамфетаминибе?!
  16. А ти защо не си пуснал (дори да има брада)/пуснала?
  17. Бях обвинен в убийство и се крия от закона. Ти ме видя и сега трябва да умреш.
  18. Приятелката ми има фетиш към клошари.
  19. Не я пуснах аз, тя пусна мен. Стани един/една от нас (зловещ смях или рев)!
  20. Отглеждам си я за пълнеж на една възглавница, че много ми убива на врата вече.
  21. За да убивам скуката в затвора. Човек няма голям избор на хобита там.
  22. Така не си губя химикалите; само трябва да бръкна и да ги извадя.
  23. Косата ми беше самотна. Много самотна. Даже си направи профил в няколко сайта.
  24. Изпробвам нов метод, с който да карам хората да ми задават тъпи въпроси.
  25. Защото мога, мамо (не е задължително да го казвам на майка си)!
  26. Получавам силна алергична реакция към метросексуални мъже.
  27. А защо никой не забелязва, че нося цветни контактни лещи, а? Трети ден, що за хора…
  28. За да има какво да попива мъжките ми сълзи, когато гледам „Списъкът на Шиндлер“.
  29. Обръснат съм, но само хората с чисти сърца могат да видят истинското ми лице.
  30. Провери си пощата, изпратил съм ти пълен доклад с подробни разяснения и отчети.
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , , ,
Публикувано в Списък

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 3-google+_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Понякога и до това стигам. :) #MagneticPoetry Бира и дюнер: за моментите, в които не ти пука и просто искаш да се наядеш. :D #IDGAF They are so far away, and their light takes so long to reach us... #Watchmen Какво да направя, жените все така се въртят около мен. :D #LadiesMan Днес кръстих този гълъб Гуендолин, ЗАЩОТО МОГА! :D #DailyRandomness Ох, илюстрациите на Кийт Томпсън... :D #ScottWesterfeld #Leviathan Из архивите на телефона ми. #StreetPerformers #Staropramen Суперкотката отново напада! :D #Caturday Моят летен коктейл. :D #GettingMyDrinkOn Когато ме засърбят ръцете. #Megaminx Soft kitty, warm kitty... :D #Caturday Ъгх, толкова е секси. :D #ArtClub Из архива на телефона ми. #SpaceDance Сватбено. :) #WeddingBells Малко по-арт да го докараме. :D #TBT I whispered underneath my breath... #EdSheeran #Perfect "I'm okay with it. It's the right thing." #SupermanUnchained Първата ми разходка. :D #TBT
Из библиотеката ми:
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
