Аз

Седнах с тази идея и първите няколко минути ми се струваше, че не трябва да е толкова трудно. Познавам отлично човека, на когото искам да пиша, при това от много години насам. Дори сега си мисля, че съм се забавил прекалено дълго.
А може би е трябвало да се забавя. Щом приключих последното изречение, бях убеден, че получателят ми заслужава всяка една внимателно премислена дума.
Това е моето закъсняло писмо до мен самия отпреди десет години. Въпреки че не мога да го изпратя, бих искал да вярвам, че съм тогава съм подозирал поне малка част от това, което реших да споделя днес.

***

Здравей,
 
Малко е трудно да повярваш на това, но аз съм човекът, в когото ще се превърнеш след десет години. Обикновено художествените произведения налагат необходимостта от някакво доказателство, като най-често се позовават на изпитания метод „кажи ми нещо, което само аз знам“. По мои сметки остават месец и половина до четиринадесетия ти рожден ден, така че след като знам на каква възраст си и по кое време би получил това писмо, мога горе-долу да си спомня какви неща ти се случват и какво те вълнува в момента. Затова ще ти кажа следното: пътят по средата не ти е отивал повече, ще продължиш да намаляваш откъм корем и няма да целунеш момиче до девети клас, така че се възползвай от оставащото време и вземи да започнеш някакво продуктивно хоби. Знам, че няма да ме послушаш за хобито, но бях длъжен да кажа.
Реших да ти пиша, понеже смятам, че трябва да знаеш някои неща, които едва ли ще чуеш от друг. Просто няма как да ги разбереш, без да си ги преживял, а аз вече съм. Десет години бяха достатъчни, за да осъзная, че начинът, по който мислиш ти сега, не е начинът, по който ще продължиш да мислиш. Ще се промениш толкова много, че няма да можеш да се познаеш, както на мен ми беше трудно да се открия в теб. Но въпреки това съм запазил в себе си основите. Те се рушат най-бавно, за добро или за лошо.
Отсега исакм да ти кажа, че ще станеш по-красив. И сега не изглеждаш зле, но все пак си на тринадесет. Не се вживявай прекалено. Тепърва ще заслужиш правото да си мислиш, че си по-привлекателен от повечето момчета на твоята възраст. Заклевам се, че не говоря така, защото в момента съм обезобразен. От всички неща, които те притесняват, как изглеждаш не трябва да е едно от тях. Ако започнеш още сега, в моето настояще аз няма повече да възприемам външния си вид като проблем. Ефектът на пеперудата и такива ти там глупости.
Опитай се да превъзмогнеш желанието си да бъдеш най-добрият във всичко, с което се захванеш. Това ще ти изиграе лоша шега рано или късно и мога да ти гарантирам, че ще те удари сериозно в самочувствието. И днес мога да си падам максималист, но вече съм се научил да си поставям разумни граници. Недей да слушаш мама и татко толкова много. Не казвам, че не искат да ти помогнат, но те виждат някои неща като очевидни, защото вече са минали през тях. Позволявай си да правиш грешки, без да се страхуваш от тях двамата. Те пак ще те обичат. Иначе си умен, хлапе, признавам ти го, но трябва да насочиш този потенциал в конкретна посока.
Сега за момичетата. Тук ще е трудно. Няма да ти казвам какво трябва да правиш, ще се наложи да си проправяш път през тази непозната земя сам. Бъди сигурен обаче, че така е най-добре. Ще срещнеш любов и ще бъде прекрасно. Ще я загубиш един ден и няма да искаш да повярваш, че се случва. Ще боли, ужасно ще те боли, но с времето раната ще се затвори. Ще откриеш нова любов, която няма да е като предишната, но така трябва да бъде и ти ще го знаеш. Много хора правят грешката да сравняват миналото си с настоящето в тези случаи. Не бъди един от тях. Аз не съм и това ми помогна.
Хората около теб ще бъдат заменени от други. Най-накрая ще имаш приятели; тези хора ще държат на теб толкова, колкото и ти на тях, така че не се страхувай да търсиш помощта им. Това не е слабост, напротив. Най-голямата сила е в това да признаеш пред себе си, че не можеш да се справиш с нещо сам, а когато имаш приятели, няма да се налага. Не ги наранявай от страх, че ще го направят първи. Не ги обиждай, дори и случайно. Научи се да се извиняваш. Знам, че ще ти е трудно да го постигнеш, но не е невъзможно. Ти не си безпогрешен.
Ще загубиш хора. Все още не си и не ти е познато, но някой ден ще се случи. Няма да е справедливо, никога не е. Но рано или късно ще разбереш, че животът сам по себе си рядко е справедлив. Не мисли за загубите като нещо, което ти е било отнето. Опитай се да си ги представиш като естествения край на ограничен брой мигове. Превърни тези хубави хора в хубави спомени и не тъгувай толкова дълго за тях.
Накрая остава да ти кажа само едно. Сега ти е трудно поради много причини. Чудиш се дали нататък ще стане по-лесно. Не мога и не искам да увъртам.
Няма.
Животът не може да бъде лесен, не и когато е съставен от толкова много събития и взаимоотношения, върху които невинаги успяваме да упражним някакъв контрол. Но макар да става по-труден, ти самият ще ставаш по-способен заедно с него. Ще се адаптираш. Ще трупаш все повече опит, който ще ти помогне да се справяш с произволностите на този така случаен на моменти живот. Обещавам ти, че след десет години ще бъдеш много по-щастлив и по-пълноценен. Трябва само да почакаш. Просто не бъди пасивен в чакането.
Наясно съм, че никога няма да прочетеш… да прочета това. Тези думи никога няма да достигнат до теб сега, до мен в миналото, което и да е. Донякъде ми се иска да можеха. Щяха да променят много неща. И въпреки това се радвам, че няма как да го направят. Така не бих могъл да ги напиша. Но ако все още си там някъде в мен след всичките тези години, надявам се, че ще те зарадвам.
Успяхме, Аз. Успяхме да станем поне малко по-добри. И това е нещо прекрасно.
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , , ,
Публикувано в Откровение

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 3-google+_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Бира и дюнер: за моментите, в които не ти пука и просто искаш да се наядеш. :D #IDGAF They are so far away, and their light takes so long to reach us... #Watchmen Какво да направя, жените все така се въртят около мен. :D #LadiesMan Днес кръстих този гълъб Гуендолин, ЗАЩОТО МОГА! :D #DailyRandomness Ох, илюстрациите на Кийт Томпсън... :D #ScottWesterfeld #Leviathan Из архивите на телефона ми. #StreetPerformers #Staropramen Суперкотката отново напада! :D #Caturday Моят летен коктейл. :D #GettingMyDrinkOn Когато ме засърбят ръцете. #Megaminx Soft kitty, warm kitty... :D #Caturday Ъгх, толкова е секси. :D #ArtClub Из архива на телефона ми. #SpaceDance Сватбено. :) #WeddingBells Малко по-арт да го докараме. :D #TBT I whispered underneath my breath... #EdSheeran #Perfect "I'm okay with it. It's the right thing." #SupermanUnchained Първата ми разходка. :D #TBT Red eyes, take warning. #DailyRandomness
Из библиотеката ми:
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
