Вени

По една или друга причина то е вътре в мен. Не мога да направя нищо по въпроса, дори и да се опитвам. А понякога наистина ми се иска да опитам. Просто колкото да видя какво ли би се получило.
Сигурно нищо. И все пак е интересна мисъл. Защото може и да се получи все нещо.
Термините се различават и припокриват у нас, а и не само у нас, какво като според сума ти хора може да се оспори в каква степен са актуални. Едни ще го нарекат социопатия, други – психопатия, трети ще се възползват от тази подробност, че още не съм навършил пълнолетие и ще ми лепнат етикет поведенческо разстройство. Не знам кое колко е точно, както не знам и що за стока са тия, които са ми поставили съответната „диагноза“. Предпочитам да се опитам сам да опиша какво се случва в главата ми.
Какъвто и да съм според разни там експерти, аз ясно виждам в себе си нещо, за което съм убеден, че просто съм роден с него. Най-малкото защото винаги е било част от мен. Сякаш тече в самите ми вени и както не мога да сменя цялата си кръв, така не мога да изкарам и него от тях.
Трудно ми е да сдържам някои мисли. Случва ми се доста често. Говоря за такива мисли, които други хора биха намерили за… за неправилни. Не мога да разбера защо са неправилни. Искам да кажа, че разбирам обясненията на хората като някаква логика, но някаква бариера в мозъка ми като че ли не ми позволява да бъда съпричастен на тази логика.
Съпричастност. Още нещо, в което не са ме обвинявали.
Емоциите са непоносимо сложни за мен. Помня, че когато бях малък, не се интересувах от това, че съм бил наказан за нещо и правех всичко, което си поискам. Научих неща като вина и срам единствено чрез примери от други хора. Мой приятел е направил нещо лошо и затова сега се чувства по този начин. Виждам връзката, но не разбирам смисъла. Аз не бих помислил тази постъпка за лоша, ако сам я извърша, защото в главата ми тя е съвсем оправдана.
С времето се научих да наблюдавам лицата в търсене на подсказки. Усмивката означава щастие, нали? Само че не знам кога тази усмивка е истинска или фалшива. Когато е фалшива, не знам дали е саркастична или направо подигравателна, или пък е лъжа и крие нещо зад себе си. Трудно разбирам и сълзите. Могат да бъдат от тъга или от щастие, а могат и да са просто някаква алергия. Нуждая се от подробно обяснение за тях, в противен случай реакцията ми би била неподходяща. За по-сложните емоции дори не смея да говоря.
Веднъж се сбих в училище. Не помня дали съм бил провокиран или не. Помня само как ръцете ми удряха другото момче, а аз не усещах нищо освен спокойствие. Сякаш изобщо не бях там. Оттогава ме водят на разни тестове и неща, които не ме интересуват, но за които ми беше обяснено, че са важни. Щом са важни, добре. Нека да знам, че има причина да правя нещо и ще го направя.
Така ме учат в момента, като стана дума. За последните три-четири месеца започнах да фокусирам съзнателно вниманието си върху хората и да ги поставям в ситуацията. Ако знам, че някой се чувства зле в дадени условия, нещо като че ли прескача бариерата и мога да го усетя. Много е странно и не знам дали го обяснявам добре, но за мен е чисто нов начин на мислене и въпреки че е различен от това, с което съм свикнал, знам, че така ще ми е много по-лесно да водя някакво подобие на нормален живот.
Защото разбирам, че съм извън нормата, която хората са приели за добро поведение. По тази причина понякога седя и си мисля какво точно ли ме е направило такъв. Дали във вените ми тече нещо зло, или е нещо друго, което мога да потисна, понеже виждам, че не е правилно? Може би няма да намеря отговор скоро, но не виждам защо да не се опитам поне да потърся. Кой знае, възможно е някой ден да разбера нещата, които ме карат да се държа така, както се държа.
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , , ,
Публикувано в Разказ, Хаотично

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Темата на днешния #TBT #Fixtagram е всичко отвъд прозореца и по-нататък. #CatchMeOutside Основно боядисване - направено. Случайни дефекти - все ще влязат в употреба. Предстои червеното. #HalloweenMakeover А междувременно космическата котка създава нови галактики. :D #Caturday #SpaceCat Темата на днешния #TBT #Fixtagram е какъв съм бил и какво съм правил. #PiecesOfMyLife Изтъркване - завършено. Маркиране - готово. Следва боядисване. #HalloweenMakeover
