Система

Често ми се налага да пътувам. Съществуват обаче известни препятствия между мен и това да се чувствам удобно, докато го правя. Възможността да пътувам с кола е в границите от нулева до никаква, а в автобус бих се чувствал просто смачкан. Остава ми само една друга опция.
Вече съм споменавал някои от приключенията си във влака. След онзи случай и половин дузина антипсихотични медикаменти с имена, съдържащи повече срички от началото на това изречение до края му, днес се чувствам готов да говоря отново за железопътния транспорт и проблемите, които ми създава. За да направя всичко това, ще е нужно да споделя нещо съвсем набързо.
При едно от последните ми пътувания се наложи (поради излишно подробни и твърде дразнещи обстоятелства) да отстъпя мястото си. Работата е там, че това се случи след като го бях заел при прекачването преди десетина гари. Впоследствие минах цялата дължина на влака, извинявайки се на хората в коридорите, докато си намеря свободно място. Е, не си намерих. За щастие се върнах обратно до купето си, където се оказа, че в крайна сметка не е имало смисъл да се разкарвам с куфара и раницата и отново си седнах.
Много шум за нищо, като цяло. Но все пак ме накара да се замисля.
Проблемът с дублирането, запазването и намирането на местата във влака едва ли ще бъде решен в скоро време. Аз лично не мисля, че ще доживея да видя как се случва. По тази причина се обърнах към предпочитаната си форма на рекреационен ескейпизъм – научната фантастика. През останалата част от пътя измислих футуристична система, с която да си убия времето и евентуално да включа в нещо написано от мен.
Започвам с премахването на билетите. Електронните карти са много по-подходящи за този сценарии, а освен това имат известен набор от предимства, от които възнамерявам да се възползвам. Картата се зарежда с електронен билет при самото купуване, а „билетът“ съдържа подробна информация. Данни като името на собственика, номерът на вагона и мястото, часът на заминаване, желаната дестинация, съответният маршрут и всичко друго, за което не съм се сетил, се въвеждат в системата и картата се активира.
Основата на системата ми беше много подобна на запазването на места в киносалоните. На монитор пред клиента се извежда електронна схема на влака по вагони. Запазените места са изобразени в червено, а свободните в зелено. Системата ще позволява да се следи откъде докъде са заети местата: ако даден човек пътува от гара А до гара Б, друг човек, качващ се от гара между тях, би видял мястото на първия като заето. Ако обаче има трети, който ще се качи на гара Б или гара след нея, за него мястото ще бъде свободно.
Номерата на вагоните винаги ще бъдат поредни и съответстващи на броя им. За тази цел електронни табла при вратите ще ориентират пътниците, като номерирането ще се извършва след композирането на влака, вероятно през команден пулт при машиниста. Самите места на пътниците ще бъдат с ясно обозначени номера на седалките, които ще разполагат и със слот за картите. При евентуално объркване на вагона пътниците могат да проверят чие е мястото, като прокарат картата си през слота и видят цвета на сигналната светлина до него. Тази стъпка всъщност ще бъде задължителна, тъй като по този начин системата ще отчете дали пътникът се е качил. Ако е изпуснал влака, системата нулира резервацията и освобождава мястото за другите хора по-нататък.
Надявам се, че не съм обяснил всичко прекалено сложно. На теория системата е лесна за разбиране и удобна за ползване; съмнявам се, че би била трудна за имплементиране. Не в български условия, естествено. Малките гари никога няма да я въведат, не е практично, а и при цялото ми уважение, застаряващата част от населението не би могла да я използва. Въпреки това смятам, че при едни по-добри условия тази система ще проработи идеално и че всякакви евентуални недомислици от моя страна ще бъдат изцяло отстранени при практическото ѝ приложение.
Ако случайно вече има подобна система, извинявам се, задето не съм си направил добре проучването. Ако не, може и да стане като при Робърт Хайнлайн и водното легло. На мен и толкова ми стига.
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , , ,
Публикувано в Откровение

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Темата на днешния #TBT #Fixtagram е всичко отвъд прозореца и по-нататък. #CatchMeOutside Основно боядисване - направено. Случайни дефекти - все ще влязат в употреба. Предстои червеното. #HalloweenMakeover А междувременно космическата котка създава нови галактики. :D #Caturday #SpaceCat Темата на днешния #TBT #Fixtagram е какъв съм бил и какво съм правил. #PiecesOfMyLife Изтъркване - завършено. Маркиране - готово. Следва боядисване. #HalloweenMakeover
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
