Алтернавт

Много от вас не знаят, но към това, че съм начинаещ автор, доста добре изглеждащ пич, номиниран за награда Оскар за най-добър късометражен документален филм през 2003-та година и патологичен лъжец, аз изпълнявам строго секретна длъжност в името на цялата ни позната Вселена.
Аз съм първият (и до момента, единствен) алтернавт. Алтернавтът, както може би все някой от вас се е досетил, е специално обучен индивид, който пътува из алтернативните вселени в търсене на знания. Бидейки едноличен представител на този въодушевяващо привлекателен от гледна точка на бъдещо развитие професионален бранш, реших да посветя тази вечер на кратка дискусия върху естеството и възможностите на алтернавтиката, както и да споделя лични преживявания и да дам насоки на онези от вас, които биха се замислили за евентуална реализация в тази тепърва изгряваща област.
Като въведение ще се опитам да опростя максимално най-много процеса на пътуване в алтернативни вселени. Идеята е, че на равнище елементарни частици физиката такава, каквато я познаваме, играе по много по-различни правила от тези, с които сме запознати. Накратко казано, във всеки един момент от времето на това равнище спокойно се наблюдават напълно уравновесени състояния, които имат еднаква вероятност за реакции в две възможни посоки. Защо тогава, при абсолютно изравнени условия един хипотетично балансиран молив пада само в една посока? Защото не може да падне в две или повече едновременно. Затова теорията за многото светове предполага, че съществува втора вселена, в която този молив вместо наляво е паднал надясно. Обикновено цялата тази работа се обяснява с недоразбрани интерпретации на казус за малтретиран от Ервин Шрьодингер представител на вида Felis Catus, но тъй като уважавам котките и не желая да си навличам пасивния им гняв, пропускам този пример.
Понеже не ми е позволено да говоря свободно за процедурите, извършвани при скока в алтернативните вселени, както и за ползваното от мен и „наземния“ ми екип оборудване, ще дискутирам импликациите, произтичащи от контакта с други варианти на земното население. Различните изходи от историческите събития там често водят до формирането на култура, наука и икономика, които са в голяма степен подобни на нашите, но и доста различни от тях. Например свят, където медицината е развита с десетилетия напред поради съвместната работа върху вируса на ХИВ, която Франция и САЩ не са свършили в нашата Вселена, определено би бил повече от радостен да сподели тези развития с нас в замяна на нещо друго, което ние сме развили по-добре.
Сега бих искал да предложа на вниманието на читателя няколко възможни ситуации, в които съм попадал при пътуванията си из Мултивселената, като към всяка съм приложил евентуални решения на създалия се проблем, сред които и това, което ми е послужило най-добре:

Среща с двойник

Обяснете му/ѝ причината за вашето съществуване и присъствие в неговия/нейния свят. Научете колкото се може повече един за друг – прилики и разлики в интереси например. Разберете възможно най-много за историята на алтернативната Земя. Ако двойникът ви се окаже четвърто поколение нацист след победата на Адолф Хитлер в края на Втората световна война, действайте по собствено усмотрение и после бягайте. Ако всичко е наред, опитайте се да установите контакт с водещи учени в областта на квантовата физика. Оттам нататък оставяте дипломацията на експертите.

Среща със зъл двойник

Няколко белега, които да подскажат, че вашият двойник е зъл: черни дрехи, говори за себе си в трето лице, брада тип катинарче (за мъжете), прилепнало облекло (за жените), има собствен замък, чийто интериор е доста добре подбран – може би трябва да се замисли за кариера в дизайна. Каквото и да става, избягвайте да разкривате всякакви подробности за себе си, местонахождението на портала за обратен скок и да се биете с него/нея над активен вулкан (освен ако не ви се удаде удобна възможност да го застреляте там и да активирате портала при неминуемото падане в лавата).

Среща с двойници-близнаци

Това е едно доста интересно събитие. Лично аз нямам спомен да съм го срещал някога в научнофантастичната литература, до която съм имал достъп. Близнаците обикновено делят помежду си всички ваши предимства, недостатъци и характеристики. Това е меко казано ужасяващо, понеже всеки знае, че единият от дадена двойка близнаци винаги е зъл. Винаги. Без изключения. Ако се стигне до избор да спасите единия от двамата, използвайте насочващи въпроси, за да разберете кой е добрият. Ако се наложи добрият близнак да избира между вас и злия, направете всичко възможно, за да докажете своята самоличност и участието на злия близнак в поредицата от перипетии, довела до сегашното ви положение.

Среща с двойник от противоположния пол

Пуснете това и намалете осветлението. Дори ако двойникът се окаже зъл/зла. После ще му мислите.

Попадане в свят с по-ниско равнище на технологичен напредък

В съответствие с Главната Директива не е позволено да ускоряваме естествените процеси на развитие в подобен план, както и да предявяваме завоевателски претенции. Тези светове се посещават единствено с експлоративна цел. Обикновено се събират данни за устройство на обществата, за да могат хората от екипа ми изградят предиктивни модели за… абе, и аз вече не помня какво, защото хич не ме интересуват разни там социокултурни анализи и като цяло не обичам да попадам в тези светове. А и да си го кажем правичката, така или иначе в свободното си време съм на практика заобиколен от селяни и изобщо не ми е до това да се занимавам с цял свят такива.

Попадане в свят с по-високо равнище на технологичен напредък

Добре е да се процедира внимателно в такива ситуации, тъй като Главната Директива не е от особено голяма помощ, когато не е ясно дали другата страна я спазва. Винаги трябва да се подхожда спрямо предварителната информация, събрана от екипа. На всяка цена трябва да се избягват междувселенски конфликти – нещо, което до този момент за щастие не се е случвало, защото не съм откривал доказателства за развитие на алтернавтиката в другите светове. Най-полезно е установяването на мирен контакт с водещия управленчески авторитет на планетата и полагането на добра основа за преговори по-нататък в следващата фаза на програмата, по която работя.

Попадане в свят, където си направил всичко като хората

Още не съм намерил такъв; ако бях, нямаше да споделям всичко това, а отдавна да съм убил двойника си, за да заема мястото му в живота, който заслужавам. Шегувам се, разбира се. Рядко ми се случвало да попадна на двойник, като се има предвид, че правя по две пътувания седмично от почти четири години насам, а и статистическата вероятност за това е едва ли не нулева. Нашата научна фантастика крие доста подобни примери, без да си дава сметка колко неправдоподобни са.

Попадане в свят, който не се различава от собствения с изключение единствено на това, че в него има гигантски костенурки, ама като казвам „гигантски“, имам предвид поне два метра високи, за да мога да ги яздя.

Най-добрият свят, на който съм бил! Или, казано от чисто професионална гледна точка като сериозен учен и водещ експерт в практическите сфери на респективната научна област, НАЙ-ДОБРИЯТ СВЯТ, НА КОЙТО СЪМ БИЛ!!!
Стига толкова засега. На мен определено ми беше приятно да поговоря за работата си. При видим интерес към споделеното от мен тази вечер, ще се радвам да продължа по темата и друг път. Сега, ако ме извините, трябва да бързам. Ще извършвам скок до алтернативна Земя, където Уил Смит е участвал в Матрицата вместо Киану Рийвс и нямам търпение да видя каква боза се е получила. Ако желаете, мога да разкажа това и други подобни случки следващия път.
До нови срещи и напред към непознатите реалности!
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , , ,
Публикувано в Комично, Разказ, Sci-Fi

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Темата на днешния #TBT #Fixtagram е всичко отвъд прозореца и по-нататък. #CatchMeOutside Основно боядисване - направено. Случайни дефекти - все ще влязат в употреба. Предстои червеното. #HalloweenMakeover А междувременно космическата котка създава нови галактики. :D #Caturday #SpaceCat Темата на днешния #TBT #Fixtagram е какъв съм бил и какво съм правил. #PiecesOfMyLife Изтъркване - завършено. Маркиране - готово. Следва боядисване. #HalloweenMakeover
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
