Размисли

Никога не мога да уцеля температурата на водата от първия път. Сякаш кранчетата са се наговорили предварително дали този път ще ме залеят с лава или с течен азот. Затова все си мисля, че първите една-две минути от къпането е най-неприятната за мен част от целия процес и изобщо от цялостното поддържане на лична хигиена.
Вижте се само, седите си най-спокойно пред монитора или с таблет или телефон в ръката и четете размислите на един двадесетидвегодишен лигльо, който се оплаква от моментните неудобства на къпането. Какво правите с живота си?
Както и да е, да я караме по същество. Случи се преди десетина месеца, но ми направи такова впечатление, че просто нямаше как да не го напиша веднага след излизането от банята. И онзи път не се различаваше особено от всички останали, що се отнася до температурата. След като се ощавих зверски на врялата вода в началото, застанах под приятната хладка струя и веднага започна да ми просветва. Тогава се зачудих: защо обичаме да се замисляме под душа?
Кое е това, което ни кара да ни избива на интроспективност и самовглъбеност, когато се къпем? Всъщност няма значение как – дали под душа или във ваната, повечето хора намират тази среда за невероятно удобна за размисли. Поне филмите ни показват това. Дали обаче ние сме вдъхновение за киното или то е такова за нас, не мога да преценя. Сигурно и в двете има известна доза истина.
Това не се случва само при къпане. Докато посягах към бутилката шампоан, аз се замислих дали пък причината не е в самата вода. Със сигурност не е чак толкова далечно умозаключение. Когато писах „Вода“ и разтягах метафората за съня като вода, определено имах предвид нещо такова. Ако се топнем до шия в басейна или в морето, дали това също не ни успокоява толкова, колкото в домашни условия? Това не важи за тези от вас с вътрешни басейни в именията. А, така и така съм ви подхванал, вас с басейните – я спрете да ме четете! Аз за обикновените хора пиша, а вие само ми разваляте периферната демография.
Най-вероятно това явление може да се обясни от чисто физиологична гледна точка, заговори неквалифицираният по никакъв начин учен в мен. Тялото не е по-леко във водата, отколкото във въздуха, но го усещаме по-леко заради по-високата плътност на средата. Този отпускащ ефект сигурно е достатъчен стимул.
Само че не се обяснява защо реагираме така и под душа, помислих си аз в начумерено противопоставяне на предишния си анализ, докато шампоанисвах брадата си (по онова време още я имах). После се зачудих дали с къса коса и брада ползвам същото количество шампоан, както когато съм с по-дълга коса и гладко избръснат. Ама че странно нещо е блуждаещият хаотичен ум понякога…
Обратно към размислите. Може би водата наистина ни предразполага, но не по този начин, който разисквах досега. Дали пък да не се върнем малко по-назад? Не говоря за вътрешноутробната среда, още по-назад. След като животът на Земята е започнал във водата, защо тази особеност да не е нещо останало оттогава? С развитието на многоклетъчните организми до ДНК-молекули е вероятно да се е съхранила някаква минимална поредица от гени, която ни казва: „Хей, само да знаеш, водата е супер свежната, маняк!“ (за целите на аргумента ми, гените ни говорят на бургаски жаргон).
Дали наистина заради това се чувстваме толкова спокойни, когато се къпем? Или, ако сме напрегнати заради нещо, струята от душа ни помага да се разсеем поне дотолкова, че да можем да погледнем малко по-разумно на случващото се в живота ни? А дали фобията към водата, освен породена от някакво ключово събитие, не се дължи и на липса на съответната поредица гени? Или пък всички тези мои приказки са някакви абсолютни глупости и трябва да си оползотворявам времето по-добре?
Което и да е, макар че най-вероятно е последното, едно е пределно ясно: не трябва да се мисли много под душа. Първо, защото губим ценни минути и разхищаваме водните запаси на планетата малко по малко, и второ, защото ми влиза шампоан в очите.
По дяволите, знаех си, че не трябва да се заседявам толкова дълго под душа! Сега ще има да ми щипе…
Относно

Ама какво, и тук ли трябва да пиша?! Че за какво си играх да попълвам страницата "За мен"?!

Tagged with: , , , , ,
Публикувано в Откровение
3 comments on “Размисли
  1. Teia Ted каза:

    „маняк“?

Напиши ми нещо!

Върни ме до:
Чете ми се:

Ако го направиш, ще ти напомням за ново съдържание. Въведи e-mail адреса си в полето долу, натисни бутона и после провери пощата си за потвърждаване. Няма да те спамя повече от веднъж седмично, обещавам.

Искаш ме за приятел?

Виж, поласкан съм, наистина. Засега обаче мога да ти предложа единствено да ме последваш на поне едно от изброените тук места:

1-facebook_logo 2-twitter_logo 3-google+_logo 4-instagram_logo 5-soundcloud_logo

Кратки хаотизми:
Когато не пиша:
Понякога и до това стигам. :) #MagneticPoetry Бира и дюнер: за моментите, в които не ти пука и просто искаш да се наядеш. :D #IDGAF They are so far away, and their light takes so long to reach us... #Watchmen Какво да направя, жените все така се въртят около мен. :D #LadiesMan Днес кръстих този гълъб Гуендолин, ЗАЩОТО МОГА! :D #DailyRandomness Ох, илюстрациите на Кийт Томпсън... :D #ScottWesterfeld #Leviathan Из архивите на телефона ми. #StreetPerformers #Staropramen Суперкотката отново напада! :D #Caturday Моят летен коктейл. :D #GettingMyDrinkOn Когато ме засърбят ръцете. #Megaminx Soft kitty, warm kitty... :D #Caturday Ъгх, толкова е секси. :D #ArtClub Из архива на телефона ми. #SpaceDance Сватбено. :) #WeddingBells Малко по-арт да го докараме. :D #TBT I whispered underneath my breath... #EdSheeran #Perfect "I'm okay with it. It's the right thing." #SupermanUnchained Първата ми разходка. :D #TBT
Из библиотеката ми:
Имаш смартфон? Виж как изглежда блогът на него!
